Sant Jordi, lletres, roses i somriures envaeixen la Fundació Sant Francesc d’Assís

, , , ,

Fundació Sant Francesc d’Assís ha viscut intensament Sant Jordi. La festa de les roses i les lletres s’ha escolat per tots els centres. Tallers i paradetes han protagonitzat la jornada, encara que les activitats van més enllà del dia 23. En dies previs, i també avui, les persones ateses han aprofitat per decorar els centres amb motius relacionats amb Sant Jordi. A més a més, han confeccionat roses i punts de llibre, i preparar els exemplars que traurien a la venda.

Trets comuns a banda, cada centre ha viscut moments especials. Així, Montseny va rebre ahir tarda els voluntaris de Caixabank. Portaven roses de Sant Jordi, elaborades per l’Asociació Alpi, i les han regalat les persones usuàries. Marc Simó, sotsdirector general de Fundació “la Caixa”, també ha visitat el centre masnoví. Ho ha fet acompanyat de David Velasco, director del departament d’Humanització de l’entitat, i de Montse Prat.

Igual que havien fet els voluntaris la tarda d’abans, tots tres han complit amb la tradició de les roses. A més, han volgut compartir una estona amb dones residents, amb discapacitat visual, l’atenció de les quals va a càrrec d’un veterà projecte de l’Obra Social de “la Caixa”.

Paradetes i sorpreses

Per la seva banda, Les Hortènsies ha viscut la jornada a les instal·lacions que el centre té a Alella, amb tallers i una paradeta. També al bell mig del poble, on han muntat altra paradeta, que ha estat ben animada al llarg del matí.  El programa de Sant Jordi es completa amb un recital de Juan Carlos Benzal programat per dijous a la tarda.

Finalment, el grup “Papallones Solidàries” de El Masnou ha instal·lat la seva paradeta a les portes de Can Torras. Dracs i petits detalls, obsequis, a més de roses, donaven la benvinguda al centre sociosanitari alellenc. Moltes persones -professionals i visitants- s’han aturat una estoneta per fer-se amb un detall i compartir l’esperit d’aquesta diada.

I ja el dia 24, la sorpresa ha arribat a Can Torras on han arribat un munt de roses. Unes de l’IES Maremar, un institut amb el que la FSFA té vinculación, en tant imparteixen un CFGM d’auxiliar d’infermeria, la qual cosa ens permet fer recerca de professionals, a més d’haver-nos donat de tant en tant material. Altres, del Club Futbol Alella. Totes han estat repartides entre les persones usuàries i els professionals, que les han rebudes amb alegria.

Així,  FSFA s’ha sumat un any més a una de les tradicions més estimades i arrelades a Catalunya. La celebració de diades com aquesta suposa una eina fonamental en el procés terapèutic i l’acompanyament de les persones ateses, una mostra del compromís de la Fundació amb el seu model d’atenció centrada en les persones.