El projecte TIC-AUT, entre les experiències innovadores de la Jornada Social de La Unió

, ,
El projecte TIC AUT  va ser una de les experiències innovadores protagonistas en la I Jornada Social de La Unió. La trobada va celebrar-se el passat dia 15 a l’Auditori CCCB de Barcelona. La jornada va comptar amb l’assistència de Candela Calle, Kilian Lansaque i Lídia Garrote, directora General Institucional, director de Qualitat i Seguretat i directora de Cures de FSFA, respectivament, i de Montse Marco, directora tècnica de Les Hortènsies.
Segons explica Lansaque aquesta jornada «va ser el debut de la patronal en la visibilitzacio de la realitat dels seus associats» . Destaca el professional que «aquests associats no només tenen una implicació en l’àmbit de salut. Així, hi ha 180 institucions associades a la UCH que tenen l’activitat social com a cartera principal de serveis». Per Lansaque, «el programa va ser molt complert i enriquidor , amb l’objectiu principal de parlar sobre els serveis de salut del futur».
En aquest sentit, la jornada la van inagurar el President de la UCH Joan Maria Adserà, i el Conseller de Drets socials en funcions Carles Campuzano. Durant aquesta part es va possar èmfasi en les necessitats de present i futur del sector social. A més a més, es va palesar el desig que es continuï amb la ruta estratègica de transformació dels serveis socials. L’objectiu: revisar i millorar la cartera de serveis, unificar convenis laborals i  desenvolupar i consolidaar l’agència integral social i sanitaria.

Kilian Lansaque, al vídeo explicatiu del projecte TIC AUT que es va presentar a la I Jornada Social de La Unió.

Ponències i debats

Tot seguit es va realitzar una ponència per part de Alfonso Lara-Montero.  El director de polítiques de la Xarxa Europea de Serveis Socials, va enfocar-se en els reptes de futur i la situació Europea dels serveis socials. «Aquí, es constata que el camí que està seguint Catalunya-unificació, integració i digitalització- va de la mà de experiencies prèvies amb èxit a païssos del Nord d’Europa», apunta Lansaque.
Després  de la pausa , es va crear la primera taula de debat en la que participava Joan Guanyabens. El director de la Fundació TIC-Salut Social va posar el focus en la necessitat imperiosa de digitalitzar i integrar les dades de l’ambit de salut i social.  Així,  l’integració i el treball en xarxa resultarà eficient i aportarà valor.

Per últim , es varen mostrar cinc projectes d’entitats associades, entre ells el TIC AUT que impulsen les fundacions TIC Salut Social, Sant Francesc d’Assís i Gurú. Va ser la Pat Sánchez l’encarregada de la seva presentació en una taula, el fil conductor de la qual va ser  la tecnologia aplicada al servei social i sanitari de les persones amb discapacitat o problemes de salut mental.

Satisfacció per la Jornada Social

Finalment, explica Lansaque que la cloenda de la I Jornada Social de La Unió va estar a càrrec de Joan Solà. El vocal-president del Consell de Sector a la Dependència de La Unió va remarcar la voluntat de continuar amb la jornada social de La Unió. Així mateix, va destacar que ja es comencen a veure els principals brots verds de la integració social i sanitària del país.
La voluntat de continuïtat i la satisfacció expressades per Solà eran compartides per la doctora Calle. En acabar la jornada, la directora General Institucional de FSFA, entitat que formava part del comité organitzador, subratllava «la satisfacció pels resultats» i el fet d’haver pogut presentar el projecte TIC AUT «un model d’exit de treball integrador en xarxa».