FSFA incorpora un entorn virtual immersiu per a persones amb TEA

, ,

Passes amb el projecte de TIC i persones amb TEA. La Fundació TIC Salut Social ha fet efectiva la compra i lliurament del material necessari per equipar una sala d’immersió tecnològica i un entorn virtual immersiu. Aquests equipaments són ja a la Fundació GURU i la FSFA, respectivament. Així, les noves instal·lacions permetran dur a terme el projecte que lidera la FTSS amb les dues entitats socials i l’eHealth Center de la UOC. Cal dir que l’objectiu d’aquest projecte és valorar si l’ús de les TIC pot millorar el tractament i la qualitat de vida de les persones amb autisme.

Material lliurat

D’una banda, la Fundació GURU va rebre el passat mes de febrer l’equipament necessari per dotar la sala d’immersió tecnològica. Així, l’entitat compra amb un seient d’estimulació per proporcionar estimulació sensorial controlada. A més a més, hi ha dispositius de construcció i programació per adquirir i consolidar habilitats socials. Altra eina són les tauletes digitals per realitzar la intervenció en tots els contextos de desenvolupament. Finalment, hi ha també una pissarra tàctil interactiva. Amb aquesta pissarra es vol la visualització de la informació, la interacció controlada, el suport a la comunicació i l’estimulació sensorial controlada.

D’altra banda, la FSFA, compta des de finals de gener amb un nou projector de 360 graus. Dit projector proporcionarà una experiència embolcallant i multi-sensorial a les persones usuàries. Mitjançant la combinació de gràfics 3D, so, vídeos d’entorns reals i simulats, seguiment de moviment i dispositius de visualització, les persones usuàries podran treballar aspectes com la psico-estimulació, la neuro-rehabilitació, la relaxació i fins i tot fer activitat física.

TIC i persones amb TEA: nova eina metodològica

Pel que fa al projecte TIC-AUT, aquest se centrarà en desenvolupar una eina metodològica destinada a ajudar els equips de professionals a seleccionar les tecnologies més adequades per integrar-les en els processos de tractament de persones amb autisme. Cal assenyalar, que l’objectiu principal és que aquesta solució tecnològica contribueixi a millorar diversos aspectes de la vida de les persones amb autisme de grau II i III. Aquests aspects inclouen l’autonomia, l’estimulació cognitiva, les habilitats comunicatives i les estratègies d’autoregulació emocional i conductual.

La prova pilot d’quest projecte que compta amb la participación de FTSS tindrà lloc a les instal·lacions de la FSFA i la Fundació GURU. El Centre eHealth de la UOC participarà en el disseny i l’avaluació del projecte, proporcionant assessorament metodològic.