Conversant per la igualtat.- Candela Calle: «Invertir en dones és invertir en futur»

Invertir en  progrés. Invertir en futur. Invertir en veure el món d’una manera més global. Acò és invertir en dones, en paraules de la doctora Candela Calle. La directora general de la Fundació Sant Francesc d’Assís protagonitza el “Conversant per la igualtat” del Dia Internacional de la Dona 2024.

Concisa i clara, Calle expressa el seu reconeixement a les dones que han lluitat en el passat i per les que construeixen el futur. L’empoderament d’unes i altres és la clau cap a una societat més igualitària. Cal dir que aquest empoderament implica inversions.

Són inversions transformadores. Canvien la manera de veure el món i de situar-se en ell amb una aposta clara per la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental. Així ho explica la doctora Calle.

FSFA aposta també per la sostenibilitat. Així ho recull el Pla Estratègic 2022-2026. En aquest sentit, la línea estratégica 1, relativa a lideratge i bon govern en fa esment.  Concretament, parla vetllar per la sostenibilitat i la solvència, un objectiu clau per poder assolir-ne qualsevol altre que es plantejats per diferents organitzacions.

Com clau és comptar amb dones en aquests processos. I ONU Mujeres ho promou al més alt nivell. Un exemple, los Principios para el Empoderamiento de las Mujeres.