8M Paki, TCAI a Can Torras: «Hay que reforzar una educación hacia la igualdad»

, ,
Paki, TCAI de Can Torras, "Conversando por la igualdad"

No veu discriminació en el seu lloc de feina actual, però sí l’ha vista en altres i sosté que perviu. Paki, TCAE en Can Torras, se suma al Dia Internacional de la Dona des del nostre espai “Conversando por la igualdad”. «He vist diferències, sobretot, en tema salarial», afirma rotunda aquesta professional, que abans va treballar com auxiliar administrativa i secretària.

Cal dir que, com la seva companya Rocío Burgos, insisteix en la importància de l’educació. «Una educació cap a la igualtat», puntualitza. Així, Paki defensa «que no hi hagi distinció i criar-se en una igualtat, i així madurar en aquesta igualtat i seguir endavant». Finalment, aquesta TCAI demana que no es dubti de la intel·ligència de les dones ni se les invisibilitzi. Pots escoltar “Conversando por la igualdad” des d’aquest QR:

Sens dubte, l’apel·lació a l’educació és una de les constants en la conmemoració del Dia Internacional de la Dona. Així, la UNESCO, entre d’altres organitzacions internacionals, té l’educatiu com ámbit prioritari. L’educació esdevé una eina transformadora, capaç de canviar la vida de les persones i el devenir de la societat.

En aquest sentit, són moltes les iniciatives que volen contribuir a enfortir aquesta eina. Més enllà de les accions que promouen organitzacions com la pròpia UNESCO,  l’ONU o l’OECD, trobem d’altres molt properes. És el cas d’educarenigualdad.org, un web de Fundación Mujeres de recursos educatius per la igualtat i la prevenció de la violència de genere.