Sessió per a famílies sobre el sistema de prestacions de la Seguretat Social

El dimecres 27 de juny a les 12h va tenir lloc al Centre Residencial i CAE Les Hortènsies la segona Xerrada, enmarcada dintre del Projecte de Sessions Informatives per a famílies i/o tutors legals, en la qual es va tractar el tema “Prestacions del Sistema de la Seguretat Social a nivell contributiu i no contributiu”.

La Sra. Ana Ruzafa, com a directora del centre, va donar la benvinguda a tots els assistents i va donar pas a la treballadora social del CR i CAE Les Hortènsies, Sra. Cristina Gordillo, que va desenvolupar el tema de la sessió.

El contingut d’aquesta xerrada ha estat complexe degut a la gran informació existent, però s’ha intentat sintetitzar donant informació d’allò més rellevant i d’utilitat pels assistents. S’ha parlat de les pensions d’orfandat, de jubilació, de prestació per fill a càrrec, de viduïtat, de la prestació no contributiva d’invalidesa, d’entre d’altres.

També s’han mostrat dades sobre les pensions / prestacions que reben els nostres usuaris i s’ha pogut veure aquelles que tenen més incidència al centre.

La sessió va comptar amb un número important d’assistents que van mostrar el seu interès pel tema tractat exposant els dubtes que tenien, i als quals es va donar resposta.

A tots els assistents se’ls hi va fer entrega d’un dossier amb la informació que s’havia exposat a la xerrada i d’un qüestionari per valorar el contingut d’aquesta, el seu grau de satisfacció i on poguessin fer algunes propostes de temes del seu interés per tractar en futures sessions informatives.

Volem donar les gràcies a tots els assistents i convidar a totes les persones, tant de dintre com de fora de la Fundació Sant Francesc d’Assís, a participar en futures sessions que organitzarem i de les quals els anirem informant.