Sessió per a famílies “Participació de les famílies i/o tutors legals al CR i CAE Les Hortènsies”

Aquest any 2019 es vol continuar amb el Projecte de Sessions Informatives per a famílies i/o tutors legals, arrel de la bona acollida que ha tingut i el volum d’assistents a les xerrades organitzades durant l’any 2018.

Emmarcada dins d’aquest Projecte, el passat 27 de març a les 12h va tenir lloc al Centre Residencial i CAE Les Hortènsies la xerrada on es va parlar sobre la “Participació de les famílies i/o tutors legals al CR i CAE Les Hortènsies”.

Per començar es va donar la benvinguda a tots els assistents per part de la Sra. Ana Ruzafa, directora del centre, i per part de la Sra. Cristina Gordillo, treballadora social del centre, que va desenvolupar el contingut del tema de la sessió.

Els objectius fonamentals d’aquesta xerrada han estat:

1. Proporcionar informació d’interès general en relació a com poden participar les famílies i/o tutors legals al CR i CAE Les Hortènsies.
  2. Donar a conèixer la pàgina web de la FSFA.
  3. Donar valor a la implicació de les famílies i/o tutors legals al CR i CAE Les Hortènsies i recordar les seves obligacions.
  4. Resoldre dubtes en relació al tema tractat.

Dins del contingut d’aquesta xerrada s’han explicat diferents temes d’interés general:

• El Consell de Participació de Centres: funcions, membres que el formen, la llei que el regula, etc.
  • Diari Tarannà: objectiu de la seva creació, periodicitat, seccions que té, persona de referència, com col·laborar en aquest, etc.
  • Projecte de Voluntariat de la FSFA: objectius, perfil dels voluntaris, difusió del projecte, etc.
  • Web de la FSFA: s’explica com està conformada la pàgina web, com col·laborar en aquesta, persona de referència, etc.
  • La implicació de les famílies i/o tutors legals al CR i CAE Les Hortènsies: la definició d’implicació familiar, a nivell legal on es regulen els deures dels tutors vers la persona incapacitada, mecanismes de les famílies i/o tutors legals per implicar-se amb els usuaris, etc.

Per engrandir la xerrada, exposar la seva experiència i resoldre dubtes van col·laborar en aquesta sessió informativa una voluntària del CR i CAE Les Hortènsies, Sra. Nuria Cajaraville, i la persona encarregada de la confecció del Diari Tarannà i les xarxes socials, Sra. Pilar Amaro. A aquestes els hi donem especialment les gràcies per la seva col·laboració.

Els assistents van mostrar el seu interés pel tema tractat i es van resoldre els dubtes que es van plantejar.

A tots els assistents se’ls hi va fer entrega d’un dossier amb la informació que s’havia exposat a la xerrada i d’un qüestionari per valorar el contingut d’aquesta, el seu grau de satisfacció i on poguessin fer algunes propostes de temes del seu interés per tractar en futures sessions informatives.

Donem les gràcies a tots els participants per la seva assistència i convidem a totes les persones, tant de dintre com de fora de la Fundació Sant Francesc d’Assís, a participar en futures sessions que organitzarem i de les quals els anirem informant.

Cristina Gordillo

Treballadora social