Proves PCR a les nostres residències per part dels voluntaris d’Open Arms i l’ICS

, ,

Dins el marc de la col·laboració entre l’Institut Català de la Salut i la ONG Proactiva Open Arms, els voluntaris d’aquesta organització sense ànim de lucre i sempre al costat de les persones ens han realitzat testos PCR al personal i als usuaris, tant de la Residència Les Hortènsies com de la Residència el Montseny.

Tot un equip especialment format per combatre la COVID-19 amb la metodologia dels testos i el seu cribratge.

Ells recullen les mostres i les porten als laboratoris pertinents.

Un pla proposat per l’ONG  per poder donar abast a la realització de les recollides de mostres que es requereixen per saber l’impacte a la població de la COVID-19 i poder així trobar casos positius sobretot a l’àmbit residencial i intentar frenar qualsevol propagació del virus als sectors mes sensibles i desprotegits.

D’aquesta manera també es destensen els Centres d’Atenció Primària, que sense aquesta ajuda no podrien donar l’abast per a testejar a tota la població.

Amb una organització mil·limètrica i amb la humanitat que els caracteritza, han passat sala per sala, habitació per habitació, efectuant uns testos que, a vegades, per la por que comporten, són complicats de fer.

Open Arms és present en les situacions més complicades i adverses, a primera línia de foc en crisis humanitàries … i aquesta també es una d’elles.

Ja sigui a terra o en alta mar, Open Arms ajuda a qui ho necessita. Potser podríem fer una reflexió quan la ajuda la necessiten altres persones.

Gràcies no solament per l’ajuda amb els PCR, sinó també per tot l’escalf humà que ens heu donat.