Sessions informatives per a famílies: “Previsió de tutors legals”

El passat 28 de març a les 12h va tenir lloc al Centre Residencial i CAE Les Hortènsies la primera Xerrada, enmarcada dins el Projecte de Sessions Informatives per a famílies, en la qual es va tractar el tema “Previsió de Futurs Tutors Legals”.

La Sra. Ana Ruzafa, com a directora del centre, va donar la benvinguda a tots els assistents. Posteriorment la treballadora social de Les Hortènsies, Sra. Cristina Gordillo, va començar a tractar el tema de la sessió donant dades d’interès general i dades específiques del centre, explicant la importància de preveure qui volem que sigui el futur tutor del nostre familiar, com fer aquest tràmit, etc. Va acabar donant peu a la intervenció de la coordinadora de la Fundació Tutelar Santa Clara, Sra. Mireia Arch, que va explicar què son les Fundacions Tutelars, com s’organitzen, les tasques que realitzen, etc.

La sessió va comptar amb un gran número d’assistents que van mostrar el seu interès pel tema tractat, exposant els seus dubtes al final de la xerrada en un torn de preguntes.

A tots els assistents se’ls hi va fer entrega d’un dossier amb la informació que s’havia exposat a la xerrada i d’un qüestionari per valorar el contingut d’aquesta, el seu grau de satisfacció i la possibilitat de fer propostes de temes del seu interés per tractar en futures sessions informatives.

Volem donar les gràcies a tots els assistents i convidar a totes les persones, tant de dins com de fora de la Fundació Sant Francesc d’Assís, a participar en futures sessions que organitzarem i de les quals els anirem informant.

Què és el projecte de sessions informatives per a famílies?

Les sessions informatives per a famílies tenen per objectiu millorar la qualitat del servei de Treball Social i complementar la tasca que es realitza diàriament a la Residència i CAE Les Hortènsies, donant resposta a les inquietuds i/o dubtes dels familiars i/o tutors legals de persones amb discapacitat intel·lectual.

Les sessions es celebren a la pròpia Residència i CAE Les Hortènsies per facilitar l’accessibilitat als familiars i/o tutors legals dels usuaris i tenen una periodicitat trimestral, amb un total de 4 sessions l’any.