Lectures per tothom a CR Montseny

,

Paraules en veu alta, aprenentatge, creixement, lleure. CR Montseny ha acollit una sessió de Lectures per a tothom. La iniciativa de Fundació la Calàndria arriba al centre de persones grans que FSFA té a El Masnou. Ho fa de la mà de Capitanes del Masnou, grup de dones amb interessos de país, progrés i municipi, que participen al voluntariat que fa possible Lectures per tothom.

Gràcies a Lectures per a tothom, el grup de persones autònomes de CR Montseny, ha gaudit del plaer de la lectura llegida en veu alta. Cal dir que aquesta activitat millora el benestar físic i mental. Tant és així, que se’n parla de biblioteràpia per destacar els beneficis de l’ús guiat de la lectura.

El primer d’ells, la satisfacció a CR Montseny. «Ha tingut una rebuda molt positiva per part dels nostres residents; els ha resultat molt interessant», destaca Noelia Ruano. En aquest sentit, en el grup participant «estan molt agraïts i contents de saber que la Fundació la Calàndria i Capitanes del Masnou ens faran gaudir d’aquesta activitat cada setmana», afegeix la directora tècnica del centre.

Fundació la Calàndria

La Calàndria és una fundació privada creada per donar continuïtat a la tasca realitzada per La Calàndria, Mutualitat de Previsió Social del Masnou. La seva activitat i objectius són la dinamització sociocultural i l’assistència social, principalment en el seu entorn més immediat, el municipi del Masnou.

Per aconseguir-ho, La Calàndria posa a disposició de diverses entitats i empreses els seus recursos -entre elles alguns dels locals ubicats a la finca propietat de la fundació- per realitzar activitats alineades amb els objectius fundacionals, com ara Lectures per a tothom.

En aquest sentit, FSFA està oberta a la col·laboració amb altres entitats, la disposició de les quals agraeix. Cal recordar que l’entitat inclou entre les seves línies estratègiques la coordinació amb l’entorn assistencial social i sanitari, i la promoció d’aliances en benefici dels pacients i els professionals.