Certificat d’autoresponsabilitat

, , ,
Social distance

Què és i per a què serveix

Com sabeu, els desplaçaments en aquest estat d´alarma, estan restringits excepte en  algunes situacions determinades. El Certificat d’Autoresponsabilitat pretén facilitar a la policia i els mossos d’esquadra la tasca de gestionar els desplaçaments per causes justificades.

És important portar aquest document cada vegada que sortim de casa, en aquest supòsits:

• Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat
  • Assistència a centre, servei o establiment sanitari
  • Desplaçament al lloc de treball per efectuar la prestació laboral, professional o empresarial (especificant-hi l’empresa)
  • Retorn al lloc de residència habitual
  • Assistència o atenció a persones grans, menors d’edat, dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables
  • Desplaçament a entitat financera o d’assegurança
  • Causa de força major o situació de necessitat (cal especificar-la)

Aquest certificat no es d’obligatorietat, però si recomanable. El seu objectiu es facilitar les tasques de la policia i els mossos d’esquadra.

• Aquest document es pot consultar al portal web de Protecció Civil del Departament d’Interior i descarregar en diferents formats (PDF, Word o en línia).
  • Els Mossos d´Esquadra i la Policia local de cada municipi disposaran d’una versió impresa.
  • Es poden tenir còpies als establiments comercials autoritzats a romandre oberts i als centres de treball (no és obligatori)
  • Hi ha una versió digital que es pot portat al mòbil o tauleta.

Es vàlid des de dilluns 23 de març. Per ara es una recomanació, no una obligatorietat.

Recordem que el seu ús fraudulent és punible amb una multa econòmica.

Com omplir-lo

• Es farà de manera individual, complimentant les dades que es demanen en cada supòsit.
  • Aquest certificat es complementari, no substitueix el dispensat per les empreses obligades a obrir en aquest estat d’alarma.
  • És necessari portar-lo en els desplaçaments tant a peu com en vehicle,
  • En cas de baixar escombraries o passejar el gos, no cal portar-lo.
  • Recordem que sortir amb el gos ha de ser prop de casa i el temps imprescindible. Hi ha cada vegada més municipis que acoten aquests desplaçaments a 100m del domicili.
  • És permès desplaçar-se per donar de menjar als animals, però cal fer-ho el temps i de la manera imprescindible.
  • Si és essencial, només les persones amb necessitats especials o autistes podran sortir a fer un petit passeig, sempre acompanyades a la distància de seguretat i amb el certificat de discapacitat i/o prescripció sanitària o social que ho recomani.

Recordem:

“Segons la subdirectora de Coordinació i Gestió d’emergències, Imma Solé, cal limitar al màxim els moviments a l’exterior per evitar el risc de contagi.

Els Mossos i les policies locals treballen per fer un seguiment del compliment d’aquestes limitacions a través de controls.”

Més informació i referències