La necessitat de la vacunació contra la grip 2020-21

Vacunació de la grip

Aquesta tardor/hivern pot ser un període difícil i molt complicat a causa de la pandèmia de la Covid 19 que estem patint.

A l’hivern, estadísticament i els estudis així ho demostren, acostumem a emmalaltir amb més facilitat que en els mesos d’estiu, en gran part per la grip estacional que cada any conviu entre nosaltres.

La grip és una malaltia respiratòria summament infecciosa que pot cursar amb una simptomatologia de lleu a molt greu i ocasionar quadres pneumònics complicats, que en molts casos necessiten una llarga hospitalització i en situacions més complexes, comporten nombroses defuncions.

La gravetat dels símptomes varia en funció de la diversitat de col·lectius… persones d’edat avançada, amb pluripatologies, immunodeprimides i, en general, persones de totes les edats que per qualsevol motiu puguin pertànyer a un grup de risc.

No oblidem que les persones de risc enfront de la grip ho són també pel que fa a la Covid 19.

Enguany es presenta una combinació delicada de grip més coronavirus SARS-CoV-2, del qual encara desconeixem tant el seu comportament com el seu desenvolupament.

Si ens situem en el pitjor dels escenaris, es pot produir una complicació dels símptomes gripals i una saturació hospitalària tant per la Covid 19 com per grip (aquest últim factor ja dificulta exponencialment la capacitat hospitalària).

És de vital importància que el personal sanitari i els equips professionals que prestin els seus serveis en hospitals, centres sòcio-sanitaris, residències de gent gran, residències per a persones amb discapacitat física o psíquica i/o personal que treballi amb persones de risc es vacunin enfront de la grip i siguin així un vector de contagi menor per a les persones amb una fragilitat clínica important, evitant en la mesura que sigui possible que els hospitals es col·lapsin per la grip estacional juntament amb els possibles brots de la Covid 19.

Aquest any més que mai, la vacunació és fonamental!!

Minimitzem el risc de contreure la grip i contagiar-la.

De la teva acció pot dependre la vida de moltes persones… enguany la vacuna antigripal és més important que mai.

Sumem per a no restar.

Més informació: