Xerrada sobre el projecte de Voluntariat de la Fundació

De la voluntat de poder donar cobertura a totes les necessitats de la persona va néixer el Projecte de Voluntariat de la Fundació Sant Francesc d’Assís. Les institucions precisen de la col·laboració dels voluntaris/es per poder arribar a donar una atenció global a l’usuari/a, tenint en compte totes les seves circumstàncies psicosocials.

Amb l’objectiu de donar a conèixer el nostre Projecte de Voluntariat, el passat 26 d’octubre es va realitzar una xerrada a l’Escola Hamelin – Laie del municipi de Montgat.

La xerrada es va adreçar a alumnes de 1er. de batxillerat i es va desenvolupar de la següent manera:

• Presentació resumida del Projecte de Voluntariat: es va explicar els centres que te la Fundació Sant Francesc d’Assís, els objectius del projecte, el perfil de voluntari/a que es necessita, les tasques que es poden realitzar, etc.
  • Exposició per part de 2 voluntaris de la Fundació de la seva experiència: aquests van explicar com es van fer voluntaris i les tasques que realitzen, concretament al CR i CAE Les Hortènsies i a la RSD Montseny.
  • Projecció d’un petit vídeo d’agraïment als voluntaris: en aquest es poden veure a diferents usuaris/es parlant dels voluntaris de la Fundació i fotos de diferents activitats que s’han realitzat.
  • Repartiment de díptics: es va fer entrega als alumnes del díptic elaborat per fer difusió del Projecte de Voluntariat.
  • Torn de preguntes: per finalitzar es va obrir un torn de preguntes on els alumnes van manifestar els seus dubtes. Alguns d’aquests van ser:
    • Existeix un mínim de dies que s’ha de col·laborar com a voluntari/a? Es va explicar que la disponibilitat l’han de marcar ells, però si es demana un compromís de continuïtat.
    • Si amb menys de 16 anys poden ser voluntaris/es? Es va explicar que no.
    • Si es dona una formació especial als voluntaris/es per tractar amb els usuaris/es? Es va explicar que depèn de l’activitat que realitzi el voluntari/a (individual i/o grupal) s’explica com realitzar l’activitat, el perfil d’usuari que s’atén, etc.

La xerrada va ser molt productiva, tant per nosaltres com pels alumnes, i des d’aquí volem donar les gràcies per la seva col·laboració a tot l’equip de l’Escola Hamelin – Laie, concretament al Sr. Brandon Bender, i a tots els alumnes que van mostrar el seu interès pel nostre Projecte de Voluntariat.

Us esperem ben aviat…

Cristina Gordillo