FSFA se suma a la campanya “Més llesta que la calor”

, , , ,

Beure aigua sovint, aplicar protector o romandre en espais climatitzats. Són alguns dels consells de la campanya ‘Més llesta que la calor’, una iniciativa del Departament de Salut a la qual FSFA va sumar-se des d’un primer moment.

Ara, al bell cor de l’estiu, recuperem els consells de la campanya. Lobjectiu: contribuir a minimitzar els efectes negatius de les altes temperatures, com ara la deshidratació, els cops de calor o les cremades.

Així, a més dels tres ja esmentats, ‘Més llesta que la calor’  recomana evitar sortir a l’exterior durant les hores de màxima calor. Altra recomanació és portar roba lleugera i gorra o barret. Finalment, s’ha de tenir especial cura dels infants i la gent gran. Aquets són col·lectius molt vulnerables, com també ho són les les embarassades o les persones que treballin a l’aire lliure.

FSFA va repartir entre els seus centres –Can Torras, Les Hortènsies i Montseny– els cartells de la campanya, a més de compartir continguts en les seves xarxes socials. Amb aquesta nova publicació es reforça el missatge preventiu de ‘Més llesta que la calor’.

Calor i salut

Segons la OMS, estudis realitzats entre el 2000 i el 2019 van constatar que cada any moren 489.000 persones a causa de la calor. El 45% i el 36% d’aquestes defuncions tenen lloc a Àsia ia Europa, respectivament.

Només a Europa, a l’estiu del 2022 es van registrar 61.672 morts per calor. Les onades de calor intenses poden donar lloc a un augment agut de la mortalitat. El 2023 van morir a Europa 70 000 persones com a conseqüència de la calor patida entre juny i agost.

Un altre exemple és l’excés de mortalitat registrat a la Federació de Rússia el 2010, on van morir 56.000 persones durant una onada de calor que va durar 44 dies.