Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme

Encara que no siguem conscients, el 1% de la població és autista. Amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre  l’Autisme, us compartim una petita entrevista que palesa aquesta realitat, molt present a FSFA. En la nostra institució, hi ha professionals i persones ateses que formen part d’aquest col·lectiu.

Com assenyala l’etiqueta #AutismeAPropTeu, sovint les persones amb transtorn de l’espectre autista passen desapercebudes.La “invisibilitat” de les persones amb TEA, dificulta que arriben els canvis que facin possible la seva vida plena.

En aquest sentit, cal subratllar que, com destaca la Federació Catalana d’Autisme, la prevalença de l’autisme ha augmentat. Aquest incrément ha portat al col·lapse de molts serveis a l’hora d’atendre les persones amb TEA. Així, per exemple, Catalunya no disposa de cap centre hospitalari amb protocols assistencials específics per a l’atenció de persones autistes adultes.

A més a més, l’escola inclusiva segueix sent una quimera i el índex d’atur del col·lectiu és el més elevat, amb xifres que ostil·len entre el 75 al 90%. Pel que fa a les persones grans, moltes no vejen respectat el seu dret a escollir si volen continuar vivint a la que ha estat casa seva durant la seva vida adulta.

Cal reivindicar els seus drets. Per això, us compartim el Manifest del Dia Mundial de la Conscienciació sobre l’Autisme. Aquest document vol subratllar la realitat d’aquest trastorn en les nostres vides i quines són les reivindicacions del col·lectiu.