Visita al Parc de Bombers

Sirenes, cascos, uniformes i mànegues… tot llest i preparat.

Camions lluents, cridaners i impol·luts, en la línia de sortida, expectants.

L’alarma pot saltar en qualsevol moment, i els bombers, amb els seus vestits ignífugs hi pujaran sense especular, veloços, diligents, sabent que el temps corre en contra seu.

El foc, misteriós i devastador, que destrueix tot allò que troba al seu pas, cedeix davant la intervenció d’homes i dones professionals de l’incombustible.

Fent front a incendis i deflagracions, res no pot quedar a l’eventualitat.

A cada intervenció els hi pot anar la vida, i d’ells depèn la d’uns altres, inclosa la dels seus companys.

Junts en nits de guàrdia i dies d’activitat, formen una fraternitat lliure de fissures.

Espatlla contra espatlla, bregaran amb el foc, el seu gran adversari, coneixent-lo, respectant-lo i tement-lo.

Capacitat, habilitat i intuïció, no mancats de tot això, els herois del foc combatran flames, brases, i espurnes, fins que les últimes besllums de fum es dissipin.

Cascos grocs o vermells, inconfusibles, homes i dones que, lliscant des d’una barra de metall, no dubtaran davant el soroll d’una sirena.