Campanya de vacunació contra la grip

, , ,

Per què vacunar-se?

La grip continua sent un problema important de salut pública com a conseqüència de les altes taxes de morbiditat que es produeixen durant els pics epidèmics anuals i la presència de sobre mortalitat en grups específics de població.

A causa de la gran capacitat de propagació del virus, s’estima que pot afectar entre el 5 i el 20% de la població general.

Qui hauria de vacunar-se?

Presentar una edat avançada, tenir determinades malalties cròniques de l’aparell cardiovascular o presentar defenses baixes com les persones afectes pel VIH, poden ser factors de risc per patir la grip amb major gravetat, mentre que treballar o residir en centres sanitaris o penitenciaris pot augmentar la incidència de grip fins al 50%.

Campanya vacunació grip

El Doctor Muñoz ens dóna un bon exemple

Són segures les vacunes?

Les vacunes antigripals que es distribueixen aquest any a Catalunya estan fabricades a partir de virus inactivats, per tant no poden produir infecció en les persones que les reben. Les reaccions locals com el dolor, l’edema o l’enrogiment del punt d’injecció són els efectes adversos més freqüents. A causa del fet que els virus que s’utilitzen per a la vacuna estan desenvolupats en ous, poden contenir restes de proteïnes i causar reaccions en persones al·lèrgiques a l’ou.

La possible associació entre les vacunes i la síndrome de Guillain-*Barré (SGB) ha estat present des de la vacunació contra la grip porcina H1N1 la temporada 1976-1977 als Estats Units d’Amèrica.

Un estudi recent del Regne Unit ha conclòs però que no hi ha associació entre el SGB i les vacunes d’influència estacional.

D’altra banda, a causa del fet que el risc del SGB augmenta després de la infecció per el virus de la grip, se suggereix que la vacuna protegeixi contra la SGB.

Campanya vacunació grip

Nosaltres comencem ja!!!

Com podem disminuir la transmissió?

Treballadors de centres, serveis i establiments sanitaris, que per la seva professió estiguin en institucions geriàtriques o que proporcionin cures domiciliàries a pacients de risc poden transmetre la grip a aquelles persones que tenen un risc alt de presentar complicacions.

Per tant la seva vacunació està altament recomanada.

Vacuna’t! És la teva responsabilitat.