La FSFA i el projecte “Alella, poble cuidador”

,
Fundació Sant Francesc d'Assís - FSFA - CSAI Can Torras

Ha engegat a Alella el nou projecte Alella Poble Cuidador, una Xarxa comunitària que es dedica a tenir cura i donar resposta ferma i eficaç a les persones del poble que pateixen malalties d’una avançada evolució.

La xarxa vol donar suport, també, als seus cuidadors i familiars.

Aquest projecte està impulsat conjuntament per veïnes i veïns del poble, entitats alellenques, com la FSFA i l’Ajuntament d’Alella, i compta amb el suport de l’Escola de Cuidadors de la Fundació La Caixa.

La FSFA participa activament dins aquest entramat comunitari a través del CSAI Can Torras, on s’han habilitat 5 habitacions individuals en un entorn adequat per prioritzar l’atenció propera i la confortabilitat, i per tractar de minvar  els efectes més adversos que poden causar el patiment d’una malaltia avançada i amb un desenvolupament irremeiable.

El nostre objectiu és crear un entorn segur i de tracte proper on els últims moments de la vida siguin dignes i confortables.

És un espai molt concret, que es manté allunyat del trànsit hospitalari, i permet que tant el pacient com els familiars tinguin al seu abast un suport emocional, clínic i professional.

Tenim un equip de treballadors formats específicament per a donar recolzament a totes les necessitats en aquest punt final de la vida.

Un compromís ferm amb la comunitat i amb les persones.