Els medicaments a casa: on i com guardar-los

Medicaments

Tots tenim una farmaciola a casa (ibuprofens, paracetamol, antiàcids, xarops…) i en molts casos som capaços d’emmagatzemar tractaments que fa mesos ja no prenem.

Però així i tot els continuem guardant “per si de cas…”.

Hi ha alguns errors molt comuns d’emmagatzematge, que tots solem cometre, i intentarem clarificar.

El primer error més comú és l’ubicació de la casa on solem tenir la farmaciola, que és la cuina o el bany.

Doncs bé, són dos llocs que hem d’evitar.

Els medicaments han de conservar-se a una temperatura òptima i unes condicions d’humitat concreta, ja que la variació d’aquestes poden alterar l’eficàcia dels medicaments.

Els medicaments han de guardar-se en un lloc fresc i sec i la cuina pot aconseguir temperatures elevades, i el bany és una zona on pot acumular-se humitat.

Un lloc adequat seria un calaix a l’armari del saló, o d’alguna habitació.

Els medicaments que han de guardar-se en nevera (insulines, vacunes, alguns col·liris, certs antibiòtics preparats…) s’han de conservar entre 2 i 8 °C i solem col·locar-los a la porta del frigorífic. És un error molt habitual, cal recordar que la porta és una zona on pot variar la temperatura pel fet d’obrir-la i tancar-la.

Cal guardar sempre els medicaments en el seu envàs original i amb la data de caducitat a la vista.

Els medicaments han de guardar-se en un  lloc segur, fora de l´abast dels nens

Recorda, porta un control de tots els medicaments que guardis a casa.

Desfes-te dels medicaments caducats o que es trobin en mal estat portant-los a la farmàcia.

Neus Manzano