Èxit de la I Jornada d’Humanització, Experiència Pacient i Voluntariat

,

L’escolta, l’empatia, les emocions com a complement dels resultats clínics. Així podría resumir-se la I Jornada d’Humanització, Experiència Pacient i Voluntariat de la Región Sanitària Barcelona Metropolitana Nord. FSFA ha estat present avui a l’Auditori de la Fundació Sanitària Mollet. Allí ha tingut ocasió de conèixer projectes i bones pràctiques que fan el sistema de salut més proper, empàtic i centrat en les persones.

En l’inici de la jornada que ha comptat amb 200 participants, Glòria Gálvez, del Departament de Salut, ha destacat que la humanització i l’experiència del pacient són pilars clau de la qualitat assistencial. A més, ha subratllat la importància del nou Marc d’Experiència de Pacient, que vol impulsar una cultura centrada en les necessitats reals de les persones.

Per la seva banda, Candela Calle, gerent de la Regió, ha remarcat que la qualitat no només depèn dels resultats clínics, sinó també del tracte i de com el pacient se sent durant el procés assistencial. Un cop finalitzades les intervencions institucionals,  Mari Carme Ferrer s’ha encarregat de la conferència inaugural, titulada “I de sobte, la vida et dona una oportunitat”.

Testimoni en primera persona,  bones pràctiques i reptes

Ferrer, responsable d’Experiència Pacient a l’Hospital General de Granollers i pacient, ha explicat en primera persona les seva experiència vital. A continuació s’han celebrat tres taules temàtiques sobre humanització, experiència pacient i voluntariat. Gràcies a les taules s’ha visibilitzat el que fan els proveïdors de salut de la Regió en aquests tres àmbits.

Finalment, Araceli González, directora de d’Atenció a la Ciutadania de la Regió, ha presentat les conclusions de la jornada d’humanització. També ha detallat quins són els reptes i propostes per avançar cap un sistema sanitari més humanitzat i que faci més agradable l’experiència del pacient i de l’usuari.

En aquest sentit, González ha assegurat que la jornada, que forma part del Pla d’Acció de la Regió, volia ser el inici d’una nova manera de treballar. La que vol integrar la humanització en tot el recorregut assistencial i potenciar el voluntariat.

Pots ampliar la informació més des d’aquets enllaç.