Col·laboració amb el Pla Integral d’Urgències de Catalunya (PIUC)

,
Centre sociosanitari Can Torras

El CSAI Can Torras col·labora estretament amb el Servei Català de la Salut en el Pla Integral d’Urgències de Catalunya (PIUC) per tractar de proporcionar el drenatge de pacients que els hospitals necessiten, especialment durant aquestes dates en què les urgències sanitàries estan molt freqüentades.

Des del 20 de desembre del 2017 fins el 12 de gener de 2018 s’han efectuat 57 ingressos en el centre:

• PIUC SS: 20
  • Convalescència: 18
  • Llarga estada: 19

D’aquest ingressos, 53 persones procedeixen directament del Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti), que és l’hospital de referencia del nostre sector sanitari.

Tot aquest moviment i els requeriments assistencials que precisen les persones ingressades posen a prova la professionalitat, competència i vocació de les persones que les atenen.

Una vegada més hem demostrat que quan la societat del nostre entorn ens necessita, nosaltres responem posant tot el que tenim, que fonamentalment son les persones que formen la FSFA (Fundació Sant Francesc d’Assís).

Què és el Pla Integral d’Urgències de Catalunya (PIUC)?

El Pla integral d’urgències de Catalunya (PIUC) el porta a terme el CatSalut amb la col·laboració dels centres de la xarxa sanitària pública de Catalunya. Es tracta d’un dispositiu que reforça els recursos assistencials habituals en les èpoques de més demanda d’atenció sanitària.

Aquest dispositiu estableix:

• Campanyes de prevenció: vacunacions i consells a la població.
  • Adequació i ampliació de l’oferta a tots els nivells assistencials.
  • Reforç de la difusió a la ciutadania d’informació sobre els recursos assistencials que donen resposta en les èpoques de major demanda, com ara l’hivern.
  • Creació i ampliació dels sistemes d’informació, mitjançant l’ús de les noves tecnologies, que permeten conèixer la pressió assistencial dels diferents recursos i així activar els plans d’acció dels centres assistencials en funció de les necessitats.